התקופה שאחרי החגים היא זמן מתאים לבחון את התחומים השונים בחיינו,לעשות חשבון נפש ולהציב יעדים, שמטרתם לעזור לנו להשתפר. גם בתחום הזוגיות, רבים מקבלים על עצמם קבלה "לעבוד על הזוגיות", אך נופלים בשלבי היישום. אם גם אתם קיבלתם על עצמכם "לעבוד על הזוגיות", וזו אכן הקבלה המשתלמת ביותר, הנה כמה שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם:

האם אתם באמת חברים?

חברות טובה בין בני זוג משמעותה הבנה הדדית, אוזן קשבת, כתף לשעת צרה, התחשבות בצרכים, שותפות אמתית, כיף אחד עם השני והערכה הדדית. ההתאהבות אינה הגורם לזוגיות טובה. היא רק זו שיוצרת את ה"קליק" הראשוני. מה שנשאר לאורך ימים ושנים היא החברות וההבנה בין בני הזוג. חשוב שתשאלו את עצמכם האם אתם באמת חברים או שאתם רק שותפים לניהול הבית, הילדים, המשכנתא וכו'? האם אתם חיים יחד מתוך בחירה או בדיעבד כי אין ברירה? האם אתם משתפים זה את זה במה שעובר עליכם? האם אתם רואים אחד בשני איש/אשת הסוד שלכם?

אם הייתם נוסעים לטיול, האם הייתם מעדיפים לנסוע עם בן/בת הזוג שלכם או עם חבר/ בן משפחה? החברות הכי חשובה שלכם צריכה להיות ללא ספק קודם כל בן/בת הזוג שלכם, ואותה אתם צריכים לטפח.

האם הזוגיות נמצאת אצלכם בראש סדר העדיפויות?

אנו חיים בדור, שבו סדר היום של כולנו עמוס, צפוף ולחוץ. המציאות שבה שני בני הזוג נדרשים לעבוד ולפרנס את משפחתם, הצורך האנושי של גברים ונשים כאחד לממש את עצמם, יוצרים מציאות טובענית, שבה אנו נשאבים אל הקריירה, וכך נוצר מצב שהזוגיות נדחקת ונפגעת. יש לזכור תמיד להעלות את הזוגיות למודעות שלנו, להקדיש לה זמן איכות, לקבוע זמן ביומן כמו פגישת עבודה, ולהתייחס לכך בכל הרצינות והאחריות. ייתכן שכעת אינכם מרגישים שיש פער וחוסר תקשורת, כיוון ששניכם עמוסים עד מעל לראש במטלות החיים והעבודה, אך מגיע שלב בחיים שבו המירוץ נפסק והכל נרגע, ואז אנו נפגשים עם הזוגיות פנים מול פנים ואין לאן לברוח יותר. איך אתם רוצים לפגוש את עצמכם אז? זו שאלה שהתשובה עליה היא כמה השקעתם בשנים הלחוצות והמאסיביות של קריירה וגידול הילדים.

האם אתם צודקים או חכמים?

אין זוג שלא קיימים אצלו חילוקי דעות, השאלה היא איך הדברים מתנהלים. האם אתם יודעים לריב בצורה מכובדת? האם אתם יודעים להתווכח מבלי לפגוע ולהעליב? האם בעיצומו של הוויכוח אתם יודעים לראות ולהרגיש את צרכי השני או שאתם מתבצרים בעמדתכם? האם אתם יודעים להודות בטעויות שלכם ולהתנצל? אתם סולחים מהלב או שומרים טינה ויוצרים משקעים?

מסופר על הגאון ר' שלמה זלמן אוירבעאך זצ"ל, שבעת הלווייתה של רעייתו, אתה חי במשך 50 שנים רצופות, עמד על קברה ואמר : "איני צריך לבקש ממך סליחה, כיוון שכל ביתנו התנהל ע"פ ה'שולחן ערוך'"… לאחר זמן העז אחד מתלמידיו לגשת לרב ולשאול: "איך ייתכן זוג שחי 50 שנה ביחד ואין שום דבר שצריך לבקש עליו סליחה?!" ענה הרב: "האם אתה חושב שלא היו בינינו חילוקי דעות? היו גם היו, אבל אף פעם אחת לא ירדנו לפסים אישיים במהלך מריבה, תמיד הכל נעשה בכבוד…".

האם אתם מעריכים את בן/בת הזוג שלכם?

זוהי שאלה חשובה ויסודית מאוד, שבה תלוי הכל וממנה יוצא הכל. הבעיה הנפוצה ביותר שקיימת בין זוגות היא ההתרגלות אחד לשני במהלך החיים, התחושה שהוא ב"כיס שלי", ההרגשה שהוא וכל אשר הוא עושה לטובת הבית הם מובנים מאליהם. אנחנו שוכחים להעריך כל דבר, לפרגן, להודות, ויותר מכך גם מרשים לעצמינו להתנהג "טבעי" ולומר כל מיני דברים פוגעים. חייבים להזכיר לעצמינו כל הזמן כמה אנו מעריכים את בן הזוג שלנו, ואל תגידו עכשיו: "אם הוא היה מכיר את בעלי/אשתי…." בכל אדם יש טוב, ואותו עלינו לגלות ולהעצים. מומלץ מידי פעם להציץ ב"פנקס הקסם", בו אנו רושמים את המעלות שגילינו בבן/בת הזוג לאורך השנים ולהיזכר ברגעי הכיף.

אז אם החלטתם השנה "לעבוד על הזוגיות", עכשיו זו לא סתם עוד קלישאה. קיבלתם כאן כמה כלים יישומיים להעצמת הזוגיות, שאם תשתמשו בהם, ההצלחה בא תבוא.

שנה טובה ומתוקה!

 

הרב המזמר לחופה מרגשת

 

לדף הראשי – רב מזמר ל חתונה יהודית

Call Now Button