עברתם את שלב ההחלטה החשובה עם מי להתחתן, הארגון המתיש של החתונה כבר מאחוריכם: גן אירועים, פתיחת תיק ברבנות, בחירת רב לחתונה ולאחר מכן – הדי. ג'יי, הטעימות, השמלה, הבגדים, ההזמנות, ההורים, האחים, ההכנות… וזכיתם לעמוד בהתרגשות עצומה תחת החופה, הכול עבר כמו חלום והנה אתם יחד.

הרגע המיוחל הגיע, אתם מתחילים לחיות את הביחד החדש שלכם, אך באותו הרגע יחד עם פריצת ההתרגשות וההתחדשות פורצים לחייכם גם חילוקי דעות, עימותים ורגעים פחות נעימים.

השינוי המהותי בלהפוך משני יחידים למשפחה, פתאום צצים חילוקי דעות, פתאום היא רואה את השוני, הוא מבין שנדרשים ויתור, פשרה, הליכה לקראת. ואיך עושים זאת הלכה למעשה?

המעגל מורחב, ומעורבות בו שתי משפחות, שלעתים מושכות לכיוונים שונים, החברים שמאוד רוצים לעזור לפעמים נותנים עצות סותרות וגם שאלות מהותיות מתחילות להופיע – על הזוגיות, החיים המשותפים…

מסתבר ששכחתם משהו מאוד מהותי בדרך…

שמא שמעתם עליו והדבר בוטל בהינף יד בתחושה של "לי זה לא יקרה", "עם אהבה כמו שלנו נצליח יחד ללא צל של ספק"…

אך דא עקא, המציאות טופחת על פנינו ומסתבר שכל הזוגות נאלצים להתמודד עם אתגרים ו"חוויות ילדות"  לא פשוטות של תחילת הקשר.

כוונתנו להכנה הכי משמעותית שאמורה להיעשות לפני הנישואין, וכאמור רבים מוותרים דווקא עליה מתוך אי הבנת גודל החשיבות וזוהי ההדרכה לחתונה.

איש מאתנו לא קיבל מדריך מפורט כיצד לנהל מערכות יחסים, כיצד להתחתן וכיצד לחיות זה עם זו בהרמוניה. דווקא במקום רגיש ומהותי בחיינו, כשאנחנו נדרשים לקבל החלטות חשובות, פעמים רבות אנחנו נוטים לתת לחיים לנהל אותנו, מתגלגלים בין אהבה גדולה למריבות על חיי היום-יום, מרצון לבנות משהו משותף לחילוקי דעות מהותיים על המשפחה שנקים, ממריבה להשלמה ומחוויות משותפות למפחי נפש וחוסר אונים.

אז איך אפשר אחרת? ומהי בעצם הדרכה לנישואין?

כמשל, לפני שנים ספורות עברו נשים את חווית הלידה לבדן וללא ידע מוקדם על התהליך.

כיום, מתוך מחויבות לאיכות חיים חדשה , מקובלים מאוד קורסים משותפים לשני בני-הזוג של הכנה ללידה, בחירה משותפת של מקום הלידה, אמצעי האלחוש וקבלת החלטות משותפות אשר קשורות לכך. הוא והיא לומדים ומתכוננים פיזית ונפשית לאתגר, וכתוצאה מהכנה זו חווים אותו בדרך עוצמתית יותר ומבהילה פחות.

כיום זה נראה לכולם מובן מאליו שזוג בהריון לילד ראשון יעבור קורס זה – איך יכולנו קודם בלעדיו?

באופן דומה נדרשת כיום הכנה לחיים המשותפים. אנו עדים לעלייה דרמטית במספר המתגרשים בכלל ובתוך השנתיים הראשונות לנישואין בפרט, המחויבות להמשיך בנישואין אינה מוחלטת כפי שהייתה בעבר, היא מותנית בהצלחת הקשר לספק במידה סבירה את ציפיותיהם של כל אחד מבני הזוג. כמו כן, חוסר מוטיבציה וחוסר כוח להתמודד עם האתגרים החדשים שהזוגיות מציבה בפנינו.

גורם נוסף שאינו מקל על הקשר הזוגי הוא השאיפה לשויוניות בין האישה לגבר כתוצאה מהלך הרוחות שחדר לעולמינו. האישה אינה עוד עקרת בית במשרה מלאה שזהו תחומה הבלעדי. היא חולקת לפחות עוד משרה בחוץ ונאלצת להתמודד עם עול כפול, דבר שגרם לחוסר בהירות ובלבול לגבי האבסולוטיות שלה בתפקידי הבית.

כאמור, רוב הזוגות בימינו הם בני זוג ששניהם עובדים לפרנסת המשפחה ומצפים לשיתוף פעולה הדדי בעבודות הבית ובהורות. קיימת עלייה במפלס האלימות המילולית והפיזית בין בני-זוג שחווים את חוסר הידע שלהם בניהול קונפליקטים. וכמה טוב היה אילו היה אפשר למנוע את כל אלו, ולהגיע לחתונה מצוידים בכלים מתאימים לבניית התא המשותף.

הדרכה לחתונה היא דרך עוצמתית וחשובה להגיע אל הנישואין מוכנים יותר וחוששים פחות. מניסיוני האישי כרב לחתונה, אשר נפגש עם זוגות לפני חתונתם ורואה את רצונם העז להצליח בנישואין, ומצד שני כמדריך חתנים שנחשף לבעיות הקשות המתעוררות אצל הזוגות זמן קצר אחרי הנישואין, משוכנע שהדרכה נכונה לחיים המשותפים היא הדרך המתאימה ביותר להפחית בצורה ניכרת ביותר את הקשיים שאחרי.  הדרכה טובה מתחילה כחודשים לפני החתונה, ומלווה את הזוג גם אחרי הנישואין בכל שאלה.

מה תפגשו בהדרכה לנישואין ?

ההדרכה כוללת לימוד מגוון בנושאי זוגיות:

זיווגים מן השמים, בניית אהבה, תקשורת בין בני זוג, הבדלים בין גברים לנשים, הדרכה לחיי אישות, תפקידי האישה והגבר, שותפות, שלום בית ולימוד דיני טהרת המשפחה.

על פי הנחיות הרבנות הראשית, נדרשת הכלה הנרשמת לחתונה להדרכת כלות. הדרכה זו נערכת לפחות שבועיים לפני החתונה, ואורכת כשעתיים, ובמהלכה נלמדים בקיצור דיני טהרה.

אין כוונתנו להדרכה זו, שמיותר לציין, שלא ניתן במהלך שעתיים בלבד להקיף את כל הנושאים החשובים, הנדרשים לבניית בית בישראל. כוונתנו, להדרכה פרטנית הנעשית אצל מדריכת כלות (וגם מדריך חתנים) שהוסמכו לכך לאחר שהשתלמו בקורסים מיוחדים והוענקה להם תעודת הסמכה. הדרכה אישית זו כוללת בין 12-6 מפגשים, כשכל מפגש אורך כשעה וחצי, ובמהלכם נלמדים ביתר הרחבה הנושאים שהוזכרו לעיל.

חשוב מאוד ששני בני הזוג יקבלו הדרכה זו.

לתיאום חופה עם הרב עקיבא,רב מזמר לחתונה

צלצלו: 050-4680100

הדרכה לחתונה
מעמד חתימת הכתובה עם הרב עקיבא

 

לדף הראשי – רב לחתונה

Call Now Button