השבוע הגיע אליי זוג נפלא שחיתנתי רק לפני כשנתיים ויש להם בן, וטענתם בפיהם, כי הם עומדים להיפרד. לשאלתי מדוע הגיעו למסקנה כי עליהם להתגרש, ענה הבעל "אשתי לא מרוצה ממני". האישה טוענת שהוא ישן יותר מידי, לא מספיק עוזר לה עם הילד, והיא מלאה בביקורת כלפיו.

המקרה של הזוג הזה נתן לי את ההשראה לכתיבת המאמר הבא. במאמר זה אני רוצה לעסוק בנקודה חשובה מאוד – הצורך הבסיסי של האישה.

למרות שכל אדם באשר הוא זקוק לאהבה והערכה, הרי שלגבר חשובה מאוד ההערכה והכבוד שהאישה רוחשת כלפיו, לעומת האישה, שאצלה הגורם הדומיננטי והחשוב הוא להרגיש את אהבת בעלה אליה ושביעות רצונו ממנה.

בזוגיות חדשה וגם בזוגיות רבת שנים יש לשים לב לשני המרכיבים הללו.

מסופר על אישה, נשואה 20 שנה, שבאה לרב ורצתה להיפרד מבעלה בטענה שהוא כבר לא אוהב אותה. כששאל הרב את הבעל "האם אתה באמת כבר לא אוהב את רעייתך?" השיב האיש: "אני כן אוהב אותה. אמרתי לה את זה פעם כשהתחתנו ועד כה המצב לא השתנה!".

מובן לכל אישה שהיא זקוקה לשמוע, להרגיש, לחוות את אהבת בעלה על בסיס יומיומי ולא רק פעם אחת בתחילת הנישואין, ואם יהיה איזה שינוי הוא יידע אותה…

אולי הנקודה הזו צריכה חיזוק אצל הגברים, ולכן הפעם הדברים יהיו מופנים לגברים. אל דאגה!  בפעם הבאה "נטפל" בנשים…

לעיתים הגבר מרגיש "על הסוס", מבחינתו הוא בעל טוב, מעניק, אכפתי, מתחשב ואוהב, ויותר מזה הוא לא יכול לעשות. מבחינתו הוא מושלם. והאבסורד הוא שהאישה מלאה בטענות כרימון, לא מרוצה ממנו, ובכלל לא מרגישה שהוא אוהב אותה באמת.

כמה סיבות לדבר. ייתכן שהאהבה שהענקת לה הייתה בשפה שלך, ולא שלה. יש הרבה דרכים להביע אהבה, וייתכן שהדרכים, בהם אתה השתמשת, לא היו הדרכים הטובות עבורה. לדוגמא: מבחינת הגבר אם הוא עושה קניות כל שבוע, אז הוא בסדר גמור, ובדרך זו הוא מביע אהבה ודאגה לאשתו, שהיא לא תצטרך להתאמץ בקניות. אבל מבחינת האישה, זה לא מצביע על אהבה. היא רואה זאת כחלק מהמחויבות שלו לבית. אני לא עוסק עכשיו בשאלה מי צודק, אלא רק מציג את שתי נקודות המבט השונות של הגבר והאישה.

סיבה נוספת אפשרית לכך שהאישה לא מרגישה אהובה היא המינון של ביטויי חום ואהבה לעומת ביקורת וכעס כלפיה. ייתכן שהענקת חום ואהבה, אך במקביל גם נתת הרבה ביקורת/כעס או כל רגש שלילי אחר. וכך, באופן יחסי תחושת האהבה לא הייתה מספיק מורגשת ודומיננטית.  זה סוג של חשיבה מסננת, שמרב חוסר איזון בין החיובי לשלילי, האישה שומעת רק את השלילה ולא מתייחסת באמון כלפי ביטויי האהבה שאתה שולח לה.

בנוסף לכך, ייתכן שמאוד השתדלת להעניק אהבה וחיבה אך אתה לא מתמיד בכך או שביטויי החיבה נאמרו בצמידות למשהו שרצית שאשתך תעשה (כמו לדוגמא חיי אישות), ובזמנים שלא נזקקת לה הזנחת את הענקת האהבה. במקרה זה נוצרת אצלה האשליה וההתניה ש'רק שהוא צריך אותי, הוא יודע להגיד לי שהוא אוהב אותי'.

אז מה עושים? משקיעים!

הצלחה בכל תחום היא פונקציה של השקעה. הצלחה היא לא מקרית. מי שמוכן להשקיע בזוגיות הוא יקצור את הפירות. במה להשקיע? הנה כמה רעיונות, שיעזרו לך לתת לאשתך תחושה שאתה באמת אוהב אותה.

  1. תגיד לה שאתה אוהב אותה! אל תקמץ במילים. אפשר לגוון את ביטויי האהבה: אני מתגעגע אלייך, אני חושב עלייך, אני דואג לך, קרא לה בשם החיבה שקראת לה לפני החתונה וכו'. אל תתבייש להביע רגשות חיוביים.

  2. מילים חמות ומחמאות מעניקות כח ודלק נפשי לאישה. זה מה שנותן לה את הכח לתפקד ביומיום – התחושה הזו שבעלה מעריך ואוהב אותה. תחושה זו באה לידי ביטוי במתן מחמאות ובהבעת שביעות רצונך ממנה. המחמאות יכולות להיות בכל תחום: הבגד הזה מאוד מתאים לך, איזה אמא טובה את, את אישה טובה ואני שמח שהתחתנתי איתך, אני שמח שזכיתי בך, האוכל ממש טעים, את אלופה וכו' וכו'.

  3. אכפתיות – תראה לה שאכפת לך ממנה. אם היא עייפה, תאפשר לה לישון. תביע אכפתיות ביומיום: איך הסתדרת היום? את צריכה משהו? איך אני יכול לעזור לך? הגעת הביתה? התקשרתי להגיד לך שאני אוהב אותך. וכן, גם לעשות כלים ולזרוק זבל מבלי שהיא ביקשה, זה מראה על אכפתיות.

  4. זמן איכות לזוגיות – הקדישו פעם בזמן, רצוי פעם בשבוע, זמן איכות בו אתם לבד, בבית או מחוץ לבית. במפגש הזה שוחחו, תצחקו, תדברו על שאיפות ופשוט תדאגו שיהיה לכם כיף ונעים.

  5. מגע אוהב ולא מחייב – אישה זקוקה למגע שלך. אבל, לא תמיד זה המגע שאתה מתכוון. הכוונה למגע שמטרתו רק לתת הרגשה טובה, הרגשה של חיבה, הרגשה של רצון בקרבה שלה. זה יכול להיות חיבוק אוהב עם מילה טובה, ליטוף סתם כך , נתינת יד, קסם המגע תמיד תורם לתחושת ביטחון, הגנה ואהבה לאישה.

  6. תפתיע! זר פרחים לפני שבת או בזמנים מיוחדים: יום נישואין, יום הולדת, הפעם הראשונה שנפגשנו וכד'. לבעלים קשה לזכור תאריכים, אבל עם קצת מאמץ זה אפשרי, בפרט שנשים זוכרות את כל התאריכים בעל פה. והעיקר – אל תשכח להצמיד פתק קטן, לפעמים המילים בפתק יותר חשובות מהמתנה עצמה!

זהו, יש כאן מספיק עבודה. לגברים.

ואל דאגה, בפעם הבאה הדברים יהיו מיועדים לנשים, איך להעניק לבעל את הצורך הבסיסי שלו.

בהצלחה!

 319-DSC_5319

 

לדף הראשי – רב לחתונה

 

Call Now Button