לאחר שכיביתם מאחור את אורות החתונה וצלילי המוסיקה פסקו, הלחץ וההתרגשות סביב הפקת אירוע החתונה ירדו ואתם ניצבים בפתחם של ימי המעשה…

שגרת חייכם המשותפת מתחילה. כל אחד מכם חוזר לעיסוקי היומיום שלו, מי בעבודה, מי בלימודים… מרוץ החיים מתחיל, הרדיפה אחר הפרנסה, הקידום בעבודה, הדאגה לשוטף (קניות, בישולים, כביסות), המחוייבויות מבית ומחוץ.

יש דבר אחד שטומן בחובו ברכה מצד אחד ואתגר מצד שני. וזהו ההרגל או אם תרצו השיגרה.

מצד אחד, היא מבורכת, נוסכת בנו ביטחון ששום דבר יוצא מגדר הרגיל לא עומד לקרות. סתם יום של חול…

מצד שני, האתגר שהיא טומנת בתוכה. דברים שנכנסים למצב של שיגרה לא תמיד מקבלים את היחס וכובד המשקל הראויים להם. כל דבר שנכנס לשיגרה הופך לבנאלי, טבעי, חסר חשק ועניין.

פה טמון מוקש גדול לזוגיות.

ברגע שהזוגיות הופכת להיות "משהו רגיל" שלא מקדישים לו זמן מיוחד, הרי שברבות הימים והשנים כוח ההרגל לוקח מאיתנו את החשק והעניין, והדבר נותן מיד את אותותיו בקשר הזוגי.

אמר פעם אחד מגדולי ישראל שאין דבר מוצלח מבלי שהשקיעו בו.

עלינו להעלות את הזוגיות לראש סדר העדיפויות בחיים ולתת לה את המקום והזמן הדרושים. זוגיות טובה זהו תהליך שנבנה ומתעצם כשמשקיעים בו או הולך ונובל כשלא משקיעים בו.

זכרו תמיד, שזוגיות טובה היא ערובה להצלחה בכל תחומי החיים: פרנסה, בריאות וכל מה שתרצו. וזאת מהסיבה שאהבה נותנת כוח, וכשיש כוח אפשר להצליח בכל. בנוסף כבר כתוב במקורותינו ש"אין כלי מחזיק ברכה יותר מן השלום", והכוונה כמובן לשלום הבית והאהבה השוררים בין בני הזוג.

בדור עמוס כשלנו כשאנו מוקפים מכל עבר בתקשורת ובמדיות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, צפצופי סמסים, וואטאפ, בהולים להשיב על כל צפצוף ולעדכן את הקבוצה בכל התרחשות ותמונה, אנו עשויים לשכוח את התקשורת עם האדם הכי קרוב לנו – בן הזוג.

 

 

אז מה עושים??

 

 

בלי תירוצים! קובעים זמן איכות למפגש שבועי מחוץ לבית. כמו בחברות. מתנתקים בזמן הזה מכל סוגי התקשורת למיניהם. כל העולם יחכה לכם. עכשיו אתם עם עצמכם בלבד. תהנו, תדברו, הקשיבו זה לזה, חדשו את שאיפותיכם, דברו על החזון שלכם – איך אתם רוצים לראות את עצמכם עוד 20 שנה?

הערך של המפגש הזה לא יסולא בפז. עשו זאת כחוק בל יעבור. גם כשיהיו לכם כמה זאטוטים בבית, ואז עוד יותר הקפידו על כך. זוגיות טובה היא גם המתכון לילדים טובים ובריאים בנפשם. אין דבר מועיל יותר לילדים מאשר לראות זוג הורים אוהבים ומלוכדים!

המאמר נכתב ע"י הרב עקיבא, רב מזמר לחתונה ועינב, מדריכת כלות, מכון פוע"ה

 

 

הרב עקיבא עם מושיק רוט באירוע

הרב עקיבא עם השף מושיק רוט באירוע

 

 

 

 

 

 

Call Now Button