שאלות נפוצות

באופן כללי תהליך ריפוי של פצע כולל שלושה שלבים:
שלב ראשון – דלקת. מתחיל מיד ונמשך מספר ימים, לאחר מספר שעות יש כבר איטום של פצע.אם שלב זה נמשך זמן רב מידי קיים עיכוב בתהליך הריפוי.
שלב שני – התרבות של תאים. שלב בו נוצרת צלקת ותאי עור מתרביםמתחיל כיום עד שלושה ימים ונמשך כחודש.
שלב שלישי – הגלדה וחזרה של העור למצב טבעי. מתחיל כאשר השלב השני מסתיים.
לאחר הברית המוהל חובש את המקום ואין דימום ניגר. אם במהלך ההחתלות לאחר הברית יש דם זב (לא הכתמות על הטיטול, שזה מצב טבעי ונורמלי) יש לפנות למוהל. ישנה חשיבות לטיפול באיבר הברית לאחר הורדת התחבושת ע"י המוהל, שכן השימוש במשחות המומלצות (ויטה מרפן או בפנטן) מסייעים בחיטוי של המקום ובמניעת דלקת וכד'.

במידה ואחד מבני הזוג אינו גר במקום הרישום לנישואין, עליו להמציא תעודת רווקות מלשכת רישום הנישואין במועצה הדתית שבמקום מגוריו. במידה ואחד מבני הזוג הינו תושב חוץ, עליו להמציא תעודת רווקות מהרבנות שבמקום מגוריו.

אין לקיים ברית מילה במקרים הבאים:

  • תינוק פג או יילוד השוכב באינקובטור
  • משקל לידה נמוך מ- 2.5 ק"ג
  • הפרעות במערכת הנשימה
  • דלקת עיניים
  • צהבת פתולוגית
  • הפרעות בקרישת הדם
  • מחלות זיהומיות/כלליות של התינוק
  • יילוד עם חום
  • להרחבה ראה מאמר כל מה שרצית לדעת על צהבת יילודים ודחיית ברית מילה

מותר להאכיל את התינוק, אך לא פחות מ- 30 דקות לפני ביצוע ברית המילה. לאחריה אין בעיה להאכילו.

ניתן לתת לתינוק אקמולי או נורופן כשעה לפני הברית. כמו כן יש אפשרות לאלחש את המקום ע"י משחה בלבד ולא ע"י זריקה, כפי שמקובל אצל רופאים.
ההליך נדרש מבחינה הלכתית כדי לשמור על בריאות התינוק. לפי הנחיות הועדה לפיקוח על המוהלים על ההורים להחליט אם המציצה תיעשה בפה בדרך המסורתית או באמצעות שפורפרת.
בהתאם למסורת היהודית, יום מתחיל בערב היום הקודם, ולכן תינוק שנולד לפני שקיעת החמה נחשב כאילו נולד באותו יום, ואילו תינוק אשר נולד לאחר השקיעה, ייחשב כאילו נולד ביום המחרת. אם התינוק בריא אז הברית מתבצעת ביום השמיני ללידתו עד השקיעה, למעט תינוק שנולד בניתוח קיסרי שאז הברית נדחית במידה והוא נולד בשבת. אם התינוק חולה, ממתינים כשבוע לאחר הבראתו.

ברית מילה דוחה שבת, ולכן מבצעים את הברית בשבת/חג בתנאי שזהו היום השמיני ללידה רגילה (לא ניתוח קיסרי) ונזהרים מחילול שבת לצורך המילה.

מוהל מוסמך הוא מוהל אשר קיבל רישיון מן הועדה הבין משרדית לפיקוח על המוהלים (ועדה משותפת למשרד הבריאות ולרבנות הראשית). ועדה זו דואגת להכשיר את המוהל בתחום הכירורגי וכן בתחום ההלכתי. הכשרתו כוללת גם תקופת התמחות כעוזר למוהל מוסמך וכן בחינות עיוניות ומעשיות.

אפשר ורצוי בתיאום עם הרב. נשתדל להביא אתכם לחופה שקרובה לאזורכם במידה ומתאפשר. למי שמעוניין כבר כעת לשמוע קטעים מהחופה, מופיע סרטון ביוטיוב תחת השם: עופר עקיבא.

לא. ברית מילה אינה מחייבת מנין אנשים ויכולה להתבצע אף בנוכחות יהודי אחד בלבד.

ממשקל 2.5 ק"ג ובתנאי שהתינוק בריא בגופו ושרמת הבילירובין שלו יציבה ומצביעה על לא יותר מ- 12 מ"ג % .

Call Now Button